Siti Nurhaliza Hamil Anak Pertama setelah 11 Tahun Menikah

Kompas.com - 14/10/2017, 07:15 WIB
Siti Nurhaliza ketika dijumpai di Hijup Ramadhan Festival The Hall Senayan City, Jakarta, Jumat (9/6/2017).KOMPAS.com/SINTIA ASTARINA Siti Nurhaliza ketika dijumpai di Hijup Ramadhan Festival The Hall Senayan City, Jakarta, Jumat (9/6/2017).

JAKARTA, KOMPAS.com - Artis musik Siti Nurhaliza (38) mengandung anak pertama setelah 11 tahun menikah dengan Datuk Seri Khalid.

Ia membagikan kabar bahagia itu melalui akun Instagramnya, @ctdk. Ia mengunggah fotonya memegang perutnya yang membuncit.

"Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami," tulisnya pada Jumat (13/10/2017).

Kandungan pelantun "Bukan Cinta Biasa" itu kini sudah berusia empat bulan.

"Alhamdulillah, tiada kata yang dapat menggambarkan rasa syukur dan gembiranya kerana allah memberikan kurniaan yang terlalu agung ini selepas 11 tahun kami bersabar," lanjut Siti.

Demi menjaga kandungannya, Siti Nurhaliza memutuskan untuk beristirahat dari aktivitasnya di dunia tarik suara.

Ia berharap dengan pengumuman kehamilan itu pihak-pihak yang mengundangnya bisa memahami ketika ia tidak bisa memenuhi undangan tersebut.

[Baca juga: Siti Nurhaliza Dapat Panggilan Khusus dari Cucu]

"Suka untuk saya kongsi rasa syukur dan gembira kerana saya masih diberi menerima undangan untuk mengadakan konsert, persembahan, kemunculan di televisyen dan radio serta menjadi jurucakap kepada pelbagai produk. Sayang sekali kebanyakan tidak dapat saya penuhi," lanjut Siti Nurhaliza.

[Baca juga: Bagi Siti Nurhaliza, Musik dan Bisnis Sama-sama Istimewa]

Meskipun demikian ia tetap akan menjalani beberapa kontrak, tetapi tetap disesuaikan dengan kondisinya.

"Semoga dengan penjelasan saya ini, segala tanda tanya dan desas desus selama ini, telah terjawab kerana saya memutuskan untuk berehat disebabkan oleh kehamilan sulung ini," tutupnya.

 

Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami. Ini adalah sebahagian daripada petikan kenyataan saya. PERTAMANYA, SETELAH MELALUI FASA DAN TEMPOH TERTENTU, SAYA DAN SUAMI MENCAPAI KATA SEPAKAT UNTUK MENGUMUMKAN KEPADA ANDA SEMUA BAHAWA SAYA SEDANG HAMIL EMPAT BULAN. ALHAMDULILLAH, TIADA KATA YANG DAPAT MENGGAMBARKAN RASA SYUKUR DAN GEMBIRANYA KERANA ALLAH MEMBERIKAN KURNIAAN YANG TERLALU AGUNG INI SELEPAS 11 TAHUN KAMI BERSABAR. INILAH JUGA MENJADI SEBAB UTAMA KENAPA SAYA MEMILIH UNTUK BEREHAT KERANA KANDUNGAN DAN BAYI INI MENJADI KEUTAMAAN SAYA. 2. TUJUAN SAYA MEMBUAT PENGUMUMAN DAN PENJELASAN INI JUGA ADALAH SUPAYA PIHAK YANG BERURUSAN DENGAN PENGURUSAN SAYA, SNP MEMAHAMI KEADAAN SAYA YANG TIDAK DAPAT MEMENUHI SEBARANG UNDANGAN SEJAK BEBERAPA BULAN LALU DAN JUGA UNTUK SUATU TEMPOH PADA MASA DEPAN. SUKA UNTUK SAYA KONGSI RASA SYUKUR DAN GEMBIRA KERANA SAYA MASIH DIBERI MENERIMA UNDANGAN UNTUK MENGADAKAN KONSERT, PERSEMBAHAN, KEMUNCULAN DI TELEVISYEN DAN RADIO SERTA MENJADI JURUCAKAP KEPADA PELBAGAI PRODUK. SAYANG SEKALI, KEBANYAKANNYA TIDAK DAPAT SAYA PENUHI. BAGAIMANAPUN, SAYA JUGA HARUS MELUNASKAN BEBERAPA TUGASAN JUGA SELEPAS INI YANG BERSESUAIAN DENGAN KEADAAN SAYA. 3. SEMOGA DENGAN PENJELASAN SAYA INI, SEGALA TANDA TANYA DAN DESAS DESUS SELAMA INI, TELAH TERJAWAB KERANA SAYA MEMUTUSKAN UNTUK BEREHAT DISEBABKAN OLEH KEHAMILAN SULUNG INI.

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on Oct 13, 2017 at 7:56am PDT


EditorKistyarini

Close Ads X