Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Perempuan

Kompas.com - 19/03/2018, 09:50 WIB
Siti Nurhaliza ketika dijumpai di Hijup Ramadhan Festival di The Hall, Senayan City, Jakarta, Jumat (9/6/2017).KOMPAS.com/SINTIA ASTARINA Siti Nurhaliza ketika dijumpai di Hijup Ramadhan Festival di The Hall, Senayan City, Jakarta, Jumat (9/6/2017).

KOMPAS.com - Bintang pop asal Malaysia Siti Nurhaliza kini menjadi seorang ibu. Ia melahirkan seorang bayi perempuan melalui bedah caesar di Kuala Lumpur, Senin (19/3/2018) pukul 08.17 waktu Malaysia.

Kabar bahagia itu disampaikan melalui sebuah posting di Instagram-nya, @ctdk. Menurut posting tersebut, putri Siti dilahirkan dengan berat 3,55 kilogram.

"Siti dan bayinya dalam kondisi sehat," kata manajer Siti, Rozi Abdul Razak, seperti dikutip Kompas.com dari The Star.

"Siti dan suaminya, Datuk Seri Mohamad Khalid Jiwa, sangat berterima kasih atas doa dan dukungan dari keluarga, kolega, teman, para fans dan media selama masa kehamilan Siti," lanjut Rozi dalam posting tersebut.

Rozi menambahkan Siti meminta waktu untuk beristirahat dan berfokus pada perannya sebagai ibu.

"Siti dan Khalid juga meminta waktu beberapa saat sebelum mengumumkan nama dan memperlihatkan bayinya," lanjut Rozi.

 

Kenyataan Rasmi: Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi. Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan. Siti dan bayi berada dalam keadaan baik dan buat masa ini hanya membenarkan kaum keluarga terdekat saja untuk melawat. Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media sejak dari awal kehamilan sehinggalah melahirkan. Pasangan ini memilih hari Isnin untuk kelahiran anak pertama mereka kerana bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad (Rasulullah s.a.w) selain jatuh pada tarikh 1 Rejab. Buat masa ini Siti mahu diberi ruang untuk berehat dan menumpukan perhatian pada hari-hari awal bergelar ibu. Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya. -Rozi Abdul Razak Pengurus

A post shared by Siti Nurhaliza Tarudin (@ctdk) on Mar 18, 2018 at 5:41pm PDT


Siti Nurhaliza dan Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa menikah pada 2006.

Pada 2015 lalu, Siti mengalami keguguran. Ia mengumumkan kehamilannya keduanya ini pada Oktober 2017 lalu.

Baca juga : Siti Nurhaliza Hamil Anak Pertama setelah 11 Tahun Menikah



Close Ads X